• سه شنبه ١٠ بهمن ١٤٠٢-٠٩:٣٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٣٨٢
چمران:

رفع مشکلات مخابراتی با 3 ماهواره پرتاب شده / ضرورت تولید خودروهای برقی با استاندارد بین المللی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز اخیر 3 ماهواره ایرانی، ابراز امیدواری کردکه به زودی مشکلات مخابراتی به مدد توان و فناوری به کار رفته در این ماهواره های پرتاب شده؛ رفع و حل شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و دوازدهمین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهدای حمله تروریستی کرمان، با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز 3 ماهواره ایرانی«مهدا»، «کیهان 2» و «هاتف1» که در 8 بهمن ماه امسال توسط ماهواره بر«سیمرغ» و در آستانه چهل و پنجمین پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد؛ این موفقیت را ابتدا به ملت بزرگ ایران و سپس تمامی تلاشگران و دانشمندان حوزه هوا و فضا تبریک گفت و از آنان قدردانی کرد.
وی با تأکید بر اینکه این ماهواره ها می توانند بسیاری از مشکلات مخابراتی ما را رفع کنند افزود: در این دولت تا کنون بیش از 10 ماهواره به فضا پرتاب شده و با موفقیت در مدار قرار گرفته که امیدواریم این روش های علمی و موفقیت های این چنینی ادامه دار باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه پیشاپیش ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و روز تاریخی 12 بهمن ماه، روز ورود امام خمینی(ره) به ایران گفت: قرار بود امام راحل در روزهای قبل تر به تهران ورود کنند؛ اما رژیم شاه با بستن فرودگاه ها مانع این کار شده بود که سرانجام این اتفاق در حوالی ساعت 10 صبح دواردهم بهمن ماه 1357 به وقوع پیوست.
وی یادآور شد: ملت ایران از ساعات قبل تر از ورود امام در مسیر حرکت فرودگاه تا بهشت زهرا حضور داشتند و مسیرها مملو از جمعیت بود که همین حضور موجب شد تا به یاد ماندنی ترین و بی نظیرترین استقبال در تاریخ ثبت شود.
چمران افزود: امیدواریم همه ما این سعادت را داشته باشیم که بتوانیم از این انقلاب بزرگ و شکوهمند به خوبی پاسداری کنیم و به نسل های آینده کشوری آباد و مترقی را بسپاریم.
وی در ادامه موضع گیری های خود علیه کشتارهای وحشیانه و بمباران شهرهای فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی ضمن محکوم کردن چندین باره این نسل کشی، عنوان کرد: متأسفانه علی رغم محکوم شدن اسرائیل به نسل کشی در مجمع بین المللی دیوان لاهه می بینیم؛ بازهم این غده سرطانی زیر چتر حمایت های امریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان به کشتار زنان، کودکان و افراد بی گناه فلسطینی ادامه می دهد و با بمب های امریکایی ملت مسلمان غزه را به خاک و خون می کشد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه امریکا در این نسل کشی و جنایت ها، شریک مستقیم اسرائیل غاصب است ضمن انتقاد از بی توجهی شرم آور برخی کشورهای عربی و مسلمان در قبال این جنایات خاطر نشان کرد:  شرم آور تر از  حمایت های کشورهای امریکا و اروپا از این نسل کشی عظیم، حمایت های پنهانی و گاهاً نیمه آشکار برخی کشورهای عربی و مسلمان است اما در چنین شرایطی میلیونها انسان آزادی‌خواه به پا خواستند و در مقابل ساختمان های دولتی و سفارتخانه های کشورهای حامی اسرائیل تظاهرات کرده و این کشتارهای دهشتناک را محکوم کردند.
چمران در پایان ضمن تقدیر از مجاهدت ها و اقدامات شهامت گونه رزمندگان محورمقاومت همچون عراق، سوریه، حزب الله لبنان و یمن، این چنین اقدامات را نمونه ای کم نظیر از شجاعت و حمایت از مظلوم برشمرد و برای ملت فلسطین و محور مقاومت آرزوی ظفرمندی و پیروزی کرد.
 
هنوز خبر خاصی از انعقاد قراردادهای حمل و نقلی در چین نداریم
مهدی چمران در حاشیه دویست و دوازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هنوز خبر خاصی از انعقاد قراردادهای حمل و نقلی در چین نداریم؛ یادآور شد: ارتباطات برقرار است اما هنوز اطلاع کاملی نداریم.
چمران با بیان اینکه ۱۰ سال به تهران اتوبوس داده نشده است؛ تصریح کرد: سازندگان داخلی از دو سال پیش وارد عمل شدند اما تا تجهیزات را آماده کنند، زمان برد. خودروسازان اعلام می‌کردند که تمام توان خود را برای ساخت به کار برده‌اند.
وی با اشاره به بازسازی اتوبوس‌ها در پایتخت، گفت: باید منتظر باشیم اتوبوس‌های خریداری شده از راه برسد. حداقل یکی از کارخانجات اتوبوس‌ها را در مدت پیش رو تحویل خواهد داد اما این پاسخگوی نیازها نیست. فکر نمی‌کنم تعداد قابل ملاحظه‌ای اتوبوس تا پایان سال به ناوگان اضافه شود.
رئیس شورای شهر تهران ضمن ابراز خرسندی از اینکه نمایشگاه خودرو برای مردم زحمت ایجاد نمی‌کند و ترافیک ایجاد نخواهد داشت؛ یادآور شد: تأکید ما بر این است خودروسازان به سمت تولید خودرو برقی بروند که اعلام کردند تا سال آینده زیرساخت‌ها را برای ساخت خودروی برقی فراهم خواهند کرد.
وی با بیان اینکه خودروهای امدادی شهرداری از مردم هیچ وجهی دریافت نمی‌کنند؛ خاطرنشان کرد: جرثقیل‌ها نرخ مشخصی از شهروندان دریافت می‌کنند، اما اینکه رقم بالاست یا خیر، باید بررسی شود و اگر نرخ بالا باشد شورا باید وارد شود.
چمران با اعلام اینکه تراموا با چرخ لاستیکی و بدون ریل است، اظهار کرد: باید ببینیم قیمت تراموا چقدر است؟ گفته شده عمر و کیفیت آن بیشتر است و باید ببینیم کیفیت آنها نسبت به اتوبوس‌های سه کابین بهتر است یا خیر؟ هنوز مطالعات آن ارائه نشده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه رئیس بیمارستان گاندی نگران حقوق و بیمه کارکنان بود که پرداخت می‌شود؛ گفت: دولت به پلاسکو کمک نکرد؛ بنیاد نسبت به ساخت پلاسکو اقدام کرد. باید بیمارستان گاندی نیز مجدداً راه‌اندازی شود اما اینکه چه کمکی صورت بگیرد؛ بحث دیگری است.
 
کد خبر:1-212

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: